Kalvarijos savivaldybė

Spausdinti
Autorius Haroldas Arelis

Mobilaus laiškininko projektas

Mobilusis laiškininkas: atsakymai į aktualiausius klausimus

Šios pašto pertvarkos vykdomos remiantis ekonominio naudingumo kriterijais, regionuose pakitusiais vartotojų poreikiais ir demografiniais rodikliais. Regionuose žmonių mažėja, jie sensta, tad į paštą jų ateina vis mažiau ir jų užsakomų paslaugų spektras traukiasi - laiškų siunčiama vis mažiau, o prenumeratą ir socialines išmokas pristato bei mokesčius surenka į namus atvykęs laiškininkas. Jau dabar 70 proc. visų pašto paslaugų regionuose suteikiama per laiškininką, tad didesnio pokyčio kaimiškų vietovių gyventojai pajusti neturėtų.

Pabrėžtina, kad mobilaus laiškininko paslauga jau 2 metus veikia 12 Lietuvos savivaldybių ir yra itin vertinama mūsų  klientų. Tyrimų bendrovės SIC atlikta mobilaus laiškininko paslaugomis besinaudojančių gyventojų apklausa parodė, kad net 73 proc. apklaustųjų tokią paslaugą rekomenduotų jos neturintiems regionams.

Šių metų vasarą pradėtas vykdyti antras mobilaus laiškininko paslaugų teikimo modelio etapas - nuo spalio 1 d. mobilus laiškininkas pradėjo veikti dar 10-yje rajonų. Planuojama, kad ši, paštą dar labiau prie gyventojų priartinti, paslauga visoje Lietuvoje bus įdiegta iki 2020 m. vasario 28 d.

Įgyvendinus mobilaus laiškininko projektą, tik kaimiškų vietovių paštai yra pertvarkomi, miesto paštai lieka nepakitę. Įvedus mobilaus laiškininko pašto paslaugų teikimo modelį, 1 metus vyks pereinamasis laikotarpis, kad gyventojai priprastų prie pokyčių - be mobilaus laiškininko  jų miestelyje veiks ir įprastas paštas. Tiesa, jis dirbs trumpiau, o jo patalpose tam tikromis valandomis lauks mobilus laiškininkas, kuris suteiks visas pašto paslaugas.

Labai svarbu pabrėžti, kad mobilus laiškininkas yra kur kas labiau socialiai orientuota pašto  paslauga nei dabar veikiantis modelis. Įgyvendinus šį projektą, klientai lengviau gaus pašto paslaugas, nes patiems nebereikės eiti į pašto skyrių - laiškininkas atvažiuos pas juos į namus. Todėl senyvo amžiaus žmonės, kurie prašydavo kaimynų ar artimųjų nuvažiuoti į paštą atlikti būtinų operacijų (išsiųsti laišką, siuntą, nusipirkti laikraštį ar sumokėti mokesčius), dabar galės tapti kur kas labiau „nepriklausomi" ir paštą patys, kada nori, išsikviesti į namus. Paskambinti ir išsikviesti mobilų laiškininką galima ir paprastu, „laidiniu", telefonu, kurį dauguma vyresnio amžiaus žmonių namuose dar turi - juo, prireikus, išsikviečia greitąją pagalbą, gaisrininkus ar policiją, o nuo šiol galės išsikviesti ir paštą.

Kaip išsikviesti mobilųjį laiškininką?

Mobilųjį laiškininką išsikviesti į namus galima dėl šių pašto paslaugų: norint išsiųsti laišką ar siuntinį, registruoti siuntą ar pageidaujant, kad registruotoji pašto siunta į namus būtų pristatyta pakartotinai. Taip pat per mobilų laiškininką galima užsakyti leidinių prenumeratą, sumokėti mokesčius, gauti įvairias socialines išmokas ir pensijas.

Norint išsikviesti mobilų laiškininką, reikia skambinti bendruoju Lietuvos pašto informacijos numeriu 8 700 55 400 arba rašyti el. paštu info@post.lt ir operatorius užregistruos iškvietimą. Laiškininko iškvietimas nieko nekainuoja. Prieš atvykdamas laiškininkas klientui pasiskambins, kad planuojamu laiku jis būtų namuose.

Kaip atsiimti siuntą, gavus pranešimą?

Jeigu laiškininkui pirmą kartą nepavyko pristatyti siuntos, jis atspausdins informacinį pranešimą ir paliks jį gaunamųjų laiškų dėžutėje. Siuntą galima atsiimti keliais būdais:

1. Išsikviesti mobilųjį laiškininką į namus, užregistruojant telefonu 8 700 55 400 pakartotinį siuntos pristatymą. Ši paslauga papildomai nekainuoja.

2. Nuvykti į paštą ir atsiimti siuntą. Apylinkės paštą galima sužinoti paskambinus į Kontaktų centrą arba pasižiūrėjus tinklalapyje www.lietuvospaštas.lt

Ar galiu išsikviesti mobilųjį laiškininką siuntą pakartotinai pristatyti šiandien, o ne rytoj?

Mobilieji laiškininkai, dirbdami savo darbą, per dieną turi apvažiuoti numatytą maršrutą: aplankyti juos telefonu išsikvietusius gyventojus ir tuos, pas kuriuos turi užsukti įprastai, pristatydami pašto korespondenciją ir prenumeruojamus spaudos leidinius, pensijas. Dėl suplanuoto grafiko ir laiko planavimo mobilieji laiškininkai tą pačią dieną pakartotinai siuntos nepristato, tai jie padaro kitą darbo dieną po iškvietimo.

Kaip užsiprenumeruoti spaudos leidinį?

Mobilusis laiškininkas paslaugas teikia įvairesniais būdais nei anksčiau, todėl ir užsisakyti spaudos leidinio prenumeratą galima pasirinkus klientui patogiausią būdą:

1. Kai mobilusis laiškininkas paslaugas teikia atvykęs į kliento namus.

2. Kai mobilusis laiškininkas atvyksta į namus iškviestas telefonu 8 700 55 400 dėl pašto paslaugų. Tuo pačiu jis suteiks ir visų kitų klientui reikalingų paslaugų, tarp jų - ir spaudos leidinių prenumeratą.

3. Kai mobilusis laiškininkas klientų laukia specialioje paslaugų teikimo vietoje numatytu laiku, kuris yra nurodytas ant viešai naudoti skirtos (geltonos) pašto dėžutės. Tiksli laiškininko paslaugų teikimo vieta bus nurodyta seniūnijos skelbimų lentoje. Taip pat ją galima rasti tinklalapyje www.lietuvospaštas.lt. Paslaugų teikimo vietoje neimamas prenumeratos užsakymo mokestis.

Taip pat užsisakyti spaudos leidinių galima Lietuvos pašto tinklalapyje www.prenumeruok.lt arba paskambinus klientų informacijos telefonu 8 700 55 400, arba parašius info@post.lt ir atlikus bankinį mokėjimą klientui patogiausiu būdu.

Ar pasikeis spaudos, pašto korespondencijos siuntų ir pensijų pristatymas į namus?

Prenumeruotų spaudos leidinių, pašto korespondencijos, pensijų ir socialinių išmokų pristatymas į namus vyks taip, kaip ir dabar - laiškininkai ir toliau įprastai atlieka jiems skirtą kasdienį darbą.

Plačiau apie mobilaus laiškininko paslaugą skaitykite čia: https://www.post.lt/lt/mobilusis_laiskininkas

Valstybės valdoma akcinė bendrovė Lietuvos paštas turi tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.

Kita aktuali informacija:

52 tarnybiniai automobiliai pasiekė mobilius laiškininkus

Tyrimas: į namus geriau - 73 proc. gyventojų mobilaus laiškininko paslaugą rekomenduotų kitiems

 

Komentarus rašyti gali tik prisijungę vartotojai