Kalvarijos savivaldybė

Spausdinti
Autorius Haroldas Arelis

Įgyvendinamo projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ veikla Kalvarijos sav. Sangrūdos gimnazijoje


Spalio 29 d. įvyko pirmoji Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro ir partnerės Kalvarijos savivaldybės administracijos įgyvendinamo projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II" Nr. 09.2.2-ESFA-V-729-03-0001 veikla - seminaras „Mokinių elgesio ir emocijų ugdymas".

„Ar teisingus sprendimus priimame konfliktinėse situacijose: kaip pasitikrinti save?" - su tokiu lūkesčiu prasidėjo seminaras Sangrūdos gimnazijoje. Seminarą vedė psichologė Egidija Talalienė. Viso seminaro metu psichologė nuolat pabrėžė, kad svarbiausia yra suaugusiųjų emocinis raštingumas: geras savęs ir savo emocijų pažinimas ir žinojimas, kas už mūsų emocijų slypi. „Pasaulis labai triukšmingas, todėl padėti sau verta. Tik pažindamas save, gali įsijausti į kitą žmogų ir jį suprasti", - teigė lektorė. Ji kalbėjo apie dėmesingo įsisąmoninimo (mindfulness) metodą, kuris žinomas jau keletą tūkstančių metų, o dabar jis jau moksliškai pagrįstas ir sėkmingai taikomas psichologijoje. Tai visaapimantis, nevertinantis, orientuotas į dabarties momentą sąmoningumas, kuris atsiranda tikslingai kreipiant savo dėmesį į esamą momentą ir atmetant bet kokius stereotipus.

Piktybiškas mokinio elgesys pamokoje signalizuoja, kad tam vaikui trūksta meilės, šilumos, pozityvaus elgesio su juo. Mokytojas privalo tai suprasti ir duoti konkrečiam vaikui tai, ko jam trūksta. Psichologė ragino nuolat ieškoti geresnio ryšio su vaiku. Bendražmogiškas supratimas, dėmesys, paskatinimai, pagyrimai gali padėti išspręsti daugelį mokinių negatyvaus elgesio problemų. „Nustokime barti -  pradėkime girti", - teigė psichologė.

 

 
 


 

                                                                 Švietimo ir ugdymo skyriaus informacija

Komentarus rašyti gali tik prisijungę vartotojai